Co trzecie gospodarstwo kupuje żywność online
W pierwszym półroczu 2020 r. Polacy zwiększyli wydatki na produkty FMCG w internecie aż 53 proc. – wynika z danych GfK Polonia, udostępnionych „Rzeczpospolitej". PIOTR MAZURKIEWICZ
Pandemia wywraca do góry nogami zwyczaje zakupowe Polaków, nawet w kategoriach, w których dotąd zmieniało się niewiele. W efekcie choć konsumenci długo nie chcieli się przekonać do kupowania produktów spożywczych online, to z powodu wirusa i ograniczeń na zakupach wielu postawiło na taką opcję.
Efekt jest ogromny, jak wynika z danych firmy GfK Polonia, w pierwszym półroczu 33 proc. gospodarstw domowych kupiło podstawowe produkty spożywcze czy chemiczne w internecie, co oznacza wzrost ich liczby o ponad 50 proc. Dodatkowo ich wydatki w tym kanale zwiększyły się aż o 53 proc., zostawiając daleko w tyle inne rodzaje sklepów. Nawet zawsze niemające konkurencji dyskonty mogą się pochwalić wzrostem wydatków konsumentów w tym kanale jedynie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta