Rachunek w polskim banku nie zawsze dostępny dla cudzoziemca
Bank może odmówić założenia rachunku cudzoziemcowi bez podania mu oficjalnej przyczyny, zasłaniając się jedynie formułą „prawa odmowy wejścia w relację z klientem z powodów biznesowych". JANINA BLIKOWSKA
Obywatel Indii chciał założyć rachunek w ING Banku Śląskim. Do jednego z podwarszawskich oddziałów poszedł ze znajomą Polką.
– Poszliśmy do placówki banku, przedłożyliśmy potrzebne dane osobowe. Okazało się, że konieczna jest weryfikacja danych – taki „bad luck" co, rzekomo, zdarza się to raz na 10 tys. klientów – relacjonuje kobieta. Przez kolejne dwa dni bank prosił cudzoziemca o dodatkowe „konieczne do weryfikacji" dane, np. adres zamieszkania w Indiach
Po tygodniu Polka i jej zagraniczny znajomy usłyszeli w oddziale, że „z centrali przyszła odpowiedź odmowna". Mimo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta