W drugim półroczu ograniczymy wydatki w sklepach
Obroty sklepów nadal rosną, ale według prognoz Euromonitor International ostatecznie w tym roku zyskają one mniej niż przed rokiem. Drugie półrocze zapowiada się niespokojnie, także z powodu drugiej fali pandemii. PIOTR MAZURKIEWICZ
W pierwszym półroczu rynek FMCG według danych Nielsena urósł o 6,4 proc., czyli jeszcze mocniej niż (5,1 proc.) w 2019 r. Był to także efekt panicznych zakupów z marca i kwietnia, kiedy sklepy zostały ogołocone z większości produktów spożywczych.
Ostatecznie według prognoz Euromonitor International udostępnionych „Rzeczpospolitej" w całym roku rynek ma zyskać 4,2 proc., czyli sporo mniej niż przed rokiem. Oczywiście spowolnienie wzrostu dotknie sklepy w różnym stopniu. Segment handlu nowoczesnego, czyli sieci dyskontów, supermarketów czy także małych sklepów, ma urosnąć aż 6,3 proc., w ich przypadku tempo wzrostu nawet przyspiesza. Po drugiej stronie są małe sklepy, które w zderzeniu z taką konkurencją nie mają szans. W efekcie, choć początkowo zyskiwały, bo klienci wychodzili na zakupy blisko domu, to trend się odwrócił.
Dyskonty na fali
– Od początku pandemii kwestia bezpieczeństwa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta