Delegowanie pracowników do Polski na nowych zasadach
Od 4 września 2020 r. pracodawcy delegujący pracowników do Polski będą zobowiązani spełnić bardziej restrykcyjne normy dotyczące minimalnych warunków ich zatrudnienia.
Transgraniczna mobilność pracowników w Unii Europejskiej regulowana jest trzema podstawowymi aktami prawnymi:
- Dyrektywą 96/71 Parlamentu Europejskiego i Rady z 16 grudnia 1996 r. dotyczącą delegowania pracowników w ramach świadczenia usług (dalej: Dyrektywa 96/71),
- Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2014/67 z 15 maja 2014 r. w sprawie egzekwowania Dyrektywy 96/71/WE dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług (dalej: Dyrektywa 2014/67),
- Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/957 z 28 czerwca 2018 r. zmieniającą Dyrektywę 96/71/WE dotyczącą delegowania pracowników w ramach świadczenia usług.
Głównym celem tych regulacji jest zapewnienie równych warunków działania w przypadku świadczenia usług transgranicznych przy jednoczesnym minimalnym ograniczaniu swobody świadczenia usług oraz ochrona praw pracowników delegowanych poprzez zagwarantowanie im podstawowych praw socjalnych, aby przeciwdziałać niesprawiedliwemu traktowaniu i tworzeniu siły roboczej.
Zmienione regulacje
W Polsce przepisy dwóch pierwszych dyrektyw zostały wdrożone ustawą z 10 czerwca 2016 r. o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług (wcześniej część zapisów znajdowała się w kodeksie pracy, ale bez regulacji umożliwiających monitorowanie przez organy ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)