Złapać szansę na sukces w czasach zarazy
Wygrywają teraz firmy, które potrafią skorzystać z wymuszonej przez pandemię zmiany zwyczajów konsumenckich albo oferują produkty i usługi pomagające przetrwać obecną sytuację. ANITA BŁASZCZAK
– Wprawdzie w strategiach na najbliższe 12 miesięcy priorytetem dla dwóch trzecich firm jest zmniejszanie kosztów działalności, ale ponad połowa myśli o wprowadzaniu na rynek nowych produktów lub usług – mówi Katarzyna Dębkowska, kierownik zespołu prognoz gospodarczych Polskiego Instytutu Ekonomicznego, zwracając uwagę na wyniki sierpniowego badania PIE. Według niego, wiele przedsiębiorstw ocknęło się z szoku wywołanego pandemią i szuka już sposobów na rozwój biznesu, który w ostatnich miesiącach był luksusem dostępnym dla niewielu firm.
Dominują wśród nich szczęśliwcy z branż, które (na czele z e-commerce) dostały potężny impuls do wzrostu w czasie pandemii, a zwłaszcza w okresie lockdownu. Z tego impulsu, który zmienił nasze nawyki zakupowe, korzystają zarówno e-sklepy jak też firmy z ich otoczenia. W tym zwłaszcza zwłaszcza spółki kurierskie i logistyczne, które w ostatnich miesiącach szybko zwiększają obroty, rekrutując też nowych pracowników.
Przełomowy rok
Rekordy biją, i rodzime Allegro, i globalny Amazon. Co prawda nie podają danych o sprzedaży, ale jej rozwój pokazuje rosnące zatrudnienie. – Chcąc sprostać większemu popytowi na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta