Kroplówka nie dla wszystkich
Czy bon turystyczny pomógł branży hotelarskiej? Zdania są podzielone. Nie zmienia to faktu, że sytuacja finansowa wielu hoteli miejskich jest dramatyczna.
Bardzo pesymistyczne wnioski płyną z najnowszej ankiety Polskiej Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Wzięło w niej udział 304 hotele zlokalizowane we wszystkich województwach. 72 proc. spośród nich położonych jest w miastach. Większość ankietowanych (78 proc.) to hotele liczące do 150 pokoi, a średnia wielkość obiektu wynosi 104 pokoje. 28 proc. to obiekty sieciowe.
Z danych IGHP wynika, że do końca sierpnia 85 proc. ankietowanych hoteli przystąpiło do programu „Polski bon turystyczny". Jednak zdaniem tylko 28 proc. obiektów miał on wpływ na sprzedaż w sierpniu i tak samo 28 proc. uważa, że bon wykreował dodatkowy popyt na usługi hotelowe. Równie słabo oceniana jest realna pomoc bonu w zwiększeniu sprzedaży usług hotelowych w kolejnych miesiącach tego roku, ale także w roku 2021 – aż 75 proc. obiektów nie widzi takiej perspektywy.
– Średnia sierpniowa frekwencja w hotelach jest lepsza niż w lipcu, jednak wciąż wypada...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta