E-lekcje wciąż mają mocno pod górkę
Uczelnie radzą sobie lepiej niż szkoły z prowadzeniem zajęć online. Eksperci wskazują, że niezbędne są działania systemowe, które usprawnią zdalną naukę. MICHAŁ DUSZCZYK
86 proc. Polaków uważa, że szkoły wciąż nie są gotowe do prowadzenia e-lekcji – wynika z najnowszych badań ClickMeeting, firmy specjalizującej się w webinariach.
Deficyt niezbędnego sprzętu (tablety, komputery), na który uskarża się co dziesiąty ankietowany, to tylko wierzchołek góry lodowej. W trakcie lockdownu zawodził internet, brakowało też spójnej strategii dla edukacji online.
Potrzebne wsparcie dla szkół
W trakcie lekcji online prowadzonych podczas pandemii często zawodziły internetowe łącza. Jak zaznacza Michał Karpowicz, kierownik Zakładu Inżynierii Systemów Informatycznych w NASK, wprowadzenie zajęć zdalnych w szkołach i na uczelniach wyższych w istotny sposób zwiększa obciążenie sieci, gdyż przesyłanych jest zdecydowanie więcej danych.
– Na skutek wprowadzenia pracy w trybie „home office" oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta