Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

E-lekcje wciąż mają mocno pod górkę

11 września 2020 | Ekonomia i rynek
źródło: Rzeczpospolita

Uczelnie radzą sobie lepiej niż szkoły z prowadzeniem zajęć online. Eksperci wskazują, że niezbędne są działania systemowe, które usprawnią zdalną naukę. MICHAŁ DUSZCZYK

 

86 proc. Polaków uważa, że szkoły wciąż nie są gotowe do prowadzenia e-lekcji – wynika z najnowszych badań ClickMeeting, firmy specjalizującej się w webinariach.

Deficyt niezbędnego sprzętu (tablety, komputery), na który uskarża się co dziesiąty ankietowany, to tylko wierzchołek góry lodowej. W trakcie lockdownu zawodził internet, brakowało też spójnej strategii dla edukacji online.

Potrzebne wsparcie dla szkół

W trakcie lekcji online prowadzonych podczas pandemii często zawodziły internetowe łącza. Jak zaznacza Michał Karpowicz, kierownik Zakładu Inżynierii Systemów Informatycznych w NASK, wprowadzenie zajęć zdalnych w szkołach i na uczelniach wyższych w istotny sposób zwiększa obciążenie sieci, gdyż przesyłanych jest zdecydowanie więcej danych.

– Na skutek wprowadzenia pracy w trybie „home office" oraz...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11759

Wydanie: 11759

Spis treści

Biznes

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament