Polisy i psycholog zamiast siłowni i owoców
W pandemii wzrosła popularność benefitów w postaci ubezpieczeń na zdrowie i życie oraz od utraty dochodu.
Z raportu „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2019 r." przygotowanego przez firmę Sedlak & Sedlak wynika, że różnego rodzaju benefity pozapłacowe oferowało swoim pracownikom 82 proc. pracodawców. Ten odsetek był przy tym wyższy w dużych firmach i niższy w mniejszych. Popularność benefitów z roku na rok przy tym rosła. Sytuację zmieniła pandemia i związany z nią kryzys gospodarczy.
Cios w benefity
Część firm zredukowała budżety na świadczenia dodatkowe. – Zazwyczaj w sytuacji pogorszenia koniunktury benefity pozapłacowe są pierwsze w kolejce do cięć i szukania oszczędności – mówi Tomasz Kaniewski, dyrektor Biura Ubezpieczeń na Życie w EIB, brokerze ubezpieczeń.
Pandemia sprawiła też jednak, że część tradycyjnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta