Rekomendacja to wciąż podstawa
Przy pozyskiwaniu klientów i budowaniu wizerunku rośnie znaczenie obecności kancelarii w internecie.
Aż 37 proc. Polaków kieruje się opinią znajomych, wybierając prawnika, a 7 proc. radą kogoś z rodziny. To wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych. Ich wynik jest podobny jak dziesięć lat temu, gdy respondentom zadano takie same pytania. Wtedy do takiego sposobu dotarcia do prawnika przyznało się 41 proc. badanych.
Sieć rośnie w siłę
Badanie pokazało jednak także nowe trendy. Przed dekadą nikt nie przyznawał się do szukania informacji o prawnikach w internecie, a teraz wskazało tak 2,4 proc. respondentów. W 2020 r. 9 proc. badanych szuka prawników poprzez ogłoszenia i reklamy w mediach, a w 2010 r. robiło tak zaledwie 1 proc. badanych.
Jak zauważa Maciej Bobrowicz, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych, rekomendacje od wielu lat są dominującym systemem nie tylko w Polsce, ale również w Europie.
– Nowym elementem jest jej sprawdzanie w internecie – podkreśla Bobrowicz, zaznaczając, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta