Kosmetyki coraz bardziej zielone
Ekologia, która stała się w ostatnich latach czołowym trendem na rynku urody, jest dla producentów kosmetyków dodatkową zachętą, by postawić na zrównoważony rozwój.
Do ogłoszonego w październiku tego roku apelu biznesu i organizacji pozarządowych, który wzywa rządy do wypracowania nowego traktatu ONZ przeciwko plastikowym odpadom, przyłączyła się już duża część globalnych producentów kosmetyków. Pod apelem zainicjowanym przez Ellen MacArthur Foundation WWF i BCG podpisały się już m.in. Henkel, Unilever i Procter & Gamble. Z kolei największa firma kosmetyczna na świecie L'Oréal jest partnerem innej inicjatywy fundacji Ellen MacArthur – opublikowanego w 2018 r. New Plastics Economy Global Commitment.
To dobrowolne zobowiązanie do działań na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego w opakowaniach plastikowych podpisało ponad 500 firm na świecie, w tym praktycznie wszyscy duzi producenci kosmetyków, którzy nie czekając na regulacje, prześcigają się w ambitnych planach recyklingu i radykalnego ograniczenia zużycia plastiku w opakowaniach swoich produktów.
Deklaracje
i ich efekty
Jak przypomina Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego (KosmetyczniPL), firmy z tej branży są mocno zaangażowane w realizację założeń Zielonego Ładu, Green Deal for Europe, który w 2019 r. określił rozległy plan działań mających przekształcić Unię Europejską w gospodarkę zeroemisyjną.
Henkel zapowiedział, że do 2025 r. wszystkie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta