Fundator nie musi płacić podatku
Choć wynagrodzenie spółki jest tak skalkulowane, aby uwzględniać również środki na zakup nagród rzeczowych, których koszt „w efekcie pokrywa" klient, nie uzasadnia to stanowiska, że płatnikiem jest zleceniodawca.
Sprawa dotyczyła wykładni przepisów o PIT w zakresie obowiązków płatnika. We wniosku o interpretację spółka wyjaśniła, że zajmuje się świadczeniem usług promocji oraz marketingu towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności organizuje, na zlecenie oraz koszt przedsiębiorców (zleceniodawcy), różnego rodzaju akcje promocyjne skierowane do konsumentów oraz firm, których celem jest zwiększenie przychodów realizowanych przez zleceniodawców. Wśród akcji promocyjnych znajdują się akcje, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT w tym konkursy, sprzedaż premiowa, loterie promocyjne, loterie audioteksowe, a także inne akcje promocyjne z nagrodami.
Spółka opisała model, w ramach którego realizowane są akcje. Wynikało z niego, że spółka występuje w roli oficjalnego organizatora akcji promocyjnej, przyrzekającego nagrody oraz faktycznie wydającego nagrody. Zleceniodawca jest zaś jedynie fundatorem nagród i zlecającym zorganizowanie i przeprowadzenie akcji promocyjnej. Spółka podkreśliła, że jest odpowiedzialna za prawne i techniczne aspekty akcji promocyjnej, w tym nabywa i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta