Silne wsparcie dzięki sprzedaży internetowej
Rosnąca popularność zakupów kanałami elektronicznymi jest solidnym bodźcem do rozwoju branży opakowań z papieru. ANDRZEJ PAŁASZ
Po krótkich turbulencjach sytuacja rynku opakowań z papieru w połowie tego roku wróciła do normy. Ostatnio zamówień jest nawet więcej niż przed rokiem, jednak pojawiły się kłopoty z dostępnością surowca. Producenci coraz mniej idą na ilość, a coraz więcej inwestują w jakość.
Według analityków rynek opakowań rośnie w tempie między 5 a 10 proc. rocznie, a obecnie jego wartość sięga około 46–48 mld zł. W tym około 36,4 proc. to opakowania z papieru. Główne trendy od lat są podobne, choć pierwsze miesiące roku, podobnie jak w niemal całej gospodarce, przyniosły sporo tymczasowych zawirowań.
Ceny rosną
– Wiosenny lockdown gospodarczy nie ominął producentów opakowań z papieru, ale nie był tak odczuwalny jak np. u producentów mebli czy firm związanych z motoryzacją, gdzie nieraz dochodziło do zamknięcia zakładów – wspomina Paweł Rogalka, wiceprezes Stowarzyszenia Papierników Polskich i ekspert rynku opakowań z tektury falistej. Jak dodaje, pojawiały się pojedyncze problemy w zakładach, a spowolnienie było odczuwalne jeszcze w maju czy kwietniu. – Jednak począwszy od lipca, udało się wrócić do poziomów produkcji podobnych jak przed rokiem. Dobra passa trwa w zasadzie do dzisiaj. Co więcej, od września...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta