Biznes i klienci mocno stawiają na recykling i projektowanie
Coraz więcej firm dąży do tego, aby w 2030 r. recyklingowi poddawanych było aż 90 proc. wytwarzanych na terenie Unii Europejskiej opakowań szklanych. Istotnym elementem przyciągania uwagi klienta jest też wzornictwo. TOMASZ FURMAN
Wśród producentów opakowań szklanych najważniejsze trendy, tak jak w wielu innych obszarach gospodarki, związane są z rosnącą świadomością ekologiczną konsumentów. – Klienci, także w Polsce, poszukują zdrowych i bezpiecznych produktów, których opakowania można z łatwością poddać recyklingowi. Za tym trendem podążają producenci, którzy coraz częściej wybierają szkło – najbardziej ekologiczny i bezpieczny dla zdrowia materiał opakowaniowy, który można przetwarzać w nieskończoność – przekonuje Magdalena Woronowicz, dyrektor ds. sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią w O-I Glass. Jej zdaniem drugim ważnym trendem jest projektowanie. Wiele firm intensywnie pracuje wraz z klientami, aby opakowanie podkreślało charakter produktu i marki. Jest to o tyle ważne, że opakowanie staje się głównym nośnikiem wartości produktów.
Dekoracja z katalogu
Iwona Jadanowska-Gromke, marketing manager w Dekorglass Działdowo, zauważa, że nieco inne trendy rządzą w produkcji opakowań szklanych, a inne w samej ich dekoracji. Niezależnie od tego oba te obszary muszą być ze sobą powiązane i skoordynowane. –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta