Długofalowa pomoc ma największą wartość
Rozmowa | Joanna Erdman, członkini zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Koniec roku to czas, gdy przedsiębiorcy chętnie angażują się w działania dobroczynne. Czy rzeczywiście przeznaczają część swoich zasobów z powodu potrzeby czynienia dobra czy stoi za tym coś innego?
Joanna Erdman: Ten rok, ze zrozumiałych względów, był rokiem niesienia pomocy i okazywania solidarności. Nie tylko tej świątecznej, okazjonalnej, ale codziennej. Dla wielu z nas był jednocześnie czasem próby, egzaminu, który wciąż trwa. Wierzę, że nauczył nas, że potrzeby otaczających nas ludzi trzeba dostrzegać każdego dnia, nie tylko z okazji świąt. Najlepiej w formie strategicznych projektów, które mogą być trwałe i faktycznie zmieniać rzeczywistość. Potrzeba czynienia dobra, by przełożyła się na widoczne i trwałe skutki, nie powinna być doraźna. Największą wartość mają programy i akcje charytatywne, które są wpisane w strategię firmy i są spójne z korporacyjnymi wartościami. Bardzo wspieram działania przemyślane, długofalowe, nakierunkowane na rzeczywiste potrzeby. Pozwalają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta