Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie każda reklamacja jest skuteczna

22 grudnia 2020 | Prawo co dnia | Renata Krupa-Dąbrowska

O najczęstszych problemach w czasie przedświątecznych zakupów internetowych mówi Karol Mużem, koordynator Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

 

W tym roku dużo więcej prezentów kupujemy w internecie, często na portalach zagranicznych. Jakie najczęściej pojawiają się problemy?

Najtrudniej odzyskać pieniądze, gdy towar okazał się wadliwy lub gdy odstąpiliśmy od umowy. Stosunkowo najprostszy jest zwrot w UE. Wprawdzie każde państwo Unii ma własne szczegółowe przepisy, ale wszędzie obowiązuje tzw. dyrektywa konsumencka. Narzuca ona standardy, których unijne kraje muszą przestrzegać. Przewiduje też, że przepisy krajowe mogą być korzystniejsze dla konsumentów niż te z dyrektywy. Z dyrektywy wynikają m.in. określone obowiązki sklepów internetowych wobec kupujących. Do najważniejszych należy podanie informacji o...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11845

Wydanie: 11845

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Monitor Biznesu

Nieprzypisane

Zamów abonament