Nie każda reklamacja jest skuteczna
O najczęstszych problemach w czasie przedświątecznych zakupów internetowych mówi Karol Mużem, koordynator Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.
W tym roku dużo więcej prezentów kupujemy w internecie, często na portalach zagranicznych. Jakie najczęściej pojawiają się problemy?
Najtrudniej odzyskać pieniądze, gdy towar okazał się wadliwy lub gdy odstąpiliśmy od umowy. Stosunkowo najprostszy jest zwrot w UE. Wprawdzie każde państwo Unii ma własne szczegółowe przepisy, ale wszędzie obowiązuje tzw. dyrektywa konsumencka. Narzuca ona standardy, których unijne kraje muszą przestrzegać. Przewiduje też, że przepisy krajowe mogą być korzystniejsze dla konsumentów niż te z dyrektywy. Z dyrektywy wynikają m.in. określone obowiązki sklepów internetowych wobec kupujących. Do najważniejszych należy podanie informacji o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta