Bez kompetencji nie ma transformacji
Cyfrowa transformacja prowadzona przy wykorzystaniu takich technologii, jak chmura obliczeniowa, sztuczna inteligencja czy analityka dużych zbiorów danych, to krok milowy w rozwoju niemal każdego biznesu. materiał powstał we współpracy z Microsoft
Skuteczność zmian nie jest zależna od samej technologii, ale od umiejętności ludzi, którzy ją wprowadzają. Nawet najlepsze oprogramowanie niewiele wskóra, jeśli nie będzie wykorzystywane przez odpowiednio przygotowane osoby.
Wdrożenie rozwiązań cyfrowych już dzisiaj przyczynia się do znacznego przyspieszenia rozwoju, i to zarówno na poziomie poszczególnych przedsiębiorstw, jak i kraju. Wyliczenia ekspertów nie pozostawiają złudzeń. Według założeń do strategii sztucznej inteligencji w Polsce, opracowanych jeszcze przez Ministerstwo Cyfryzacji, wdrożenie jej w kluczowych obszarach polskiej gospodarki podniesie dynamikę wzrostu PKB o dodatkowe 1,5–2,5 proc. rocznie. Dzięki temu mamy szanse istotnie wzmocnić gałęzie polskiej gospodarki, takie jak finanse, przemysł, transport i logistyka, ochrona zdrowia, energetyka oraz rolnictwo.
Polskie przedsiębiorstwa napotykają jednak trudności w znalezieniu i pozyskaniu pracowników z odpowiednimi umiejętnościami cyfrowymi. Największe braki występują m.in. w obszarze zastosowania chmury obliczeniowej, cyfrowego bezpieczeństwa, dostosowania wymagań biznesowych i IT oraz przetwarzania dużych zbiorów danych (Big Data). 82 proc. polskich menedżerów przyznaje, że rozwój cyfrowych kompetencji zespołu to najważniejsza inicjatywa w ramach cyfrowej transformacji ich biznesu.
– W szybko zmieniającym się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta