Billboardy na zabytku szpecą i niszczą układ urbanistyczny
Bez zgody konserwatorskiej reklama na kamienicy jest nielegalna. Trzeba ją usunąć. Posiadanie pozwoleń budowlanych na jej powieszenie to za mało. RENATA KRUPA-DĄBROWSKA.
Nie wolno na kamienicy znajdującej się na obszarze chronionego układu urbanistycznego wieszać reklam bez zgody konserwatora. Nie ma przy tym znaczenia, że zarządca budynku posiada sprzed 20 laty pozwolenia budowlane na powieszenie nośników reklamowych. Do takich wniosków doszedł Naczelny Sąd Administracyjny. W wyroku z 8 grudnia br. przesądził, że to miejski konserwator zabytków miał rację, nakazując spółce zarządzającej budynkiem zdjęcie reklam.
Po kontroli
Wielkoformatowe billboardy wisiały na ścianach szczytowych budynku. Został on wybudowany pod koniec XIX wieku i figuruje w gminnej ewidencji zabytków. Ponadto leży na terenie zabytkowego układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków nieruchomych województwa łódzkiego. Dodatkowo dla tego terenu ustanowiono także park kulturowy.
Reklamy zauważył miejski konserwator w trakcie kontroli. Doszedł on do wniosku, że reklamy przesłaniają budynek oraz istotnie zmieniają jego wygląd zewnętrzny i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta