Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przedsiębiorca-konsument będzie lepiej chroniony

30 grudnia 2020 | Prawo co dnia | Marek Domagalski

Od Nowego Roku z konsumenckiej ochrony skorzystają także mikrobiznesmeni, którzy zyskają prawo do reklamacji zakupów niezwiązanych z ich działalnością gospodarczą. To dla nich spory przywilej. MAREK DOMAGALSKI

 

Takie uprawnienia zyskają mali przedsiębiorcy zarejestrowani w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

Zmiany te przewiduje ustawa uchwalona przez Sejm jeszcze 31 lipca 2019 r., dotycząca ograniczenia obciążeń regulacyjnych, zawierająca nowelizację kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.

Takie rozwiązania już od lat funkcjonują w wielu krajach Unii Europejskiej, np. we Francji, gdzie ochroną taką jak konsument objęty jest przedsiębiorca zawierający umowę z innym przedsiębiorcą, jeśli jej przedmiot nie jest związany z jego główną działalnością gospodarczą.

Firma jak konsument

– W praktyce jest mnóstwo umów, które przedsiębiorca zawiera na granicy bycia konsumentem i przedsiębiorcą. Kupuje np. czajnik do parzenia herbaty, radio, a więc przedmioty niebędące bezpośrednio...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11850

Wydanie: 11850

Spis treści

Reklama

Okładka reklamowa

Sport A25, A26

Nieprzypisane

Zamów abonament