Przedsiębiorca-konsument będzie lepiej chroniony
Od Nowego Roku z konsumenckiej ochrony skorzystają także mikrobiznesmeni, którzy zyskają prawo do reklamacji zakupów niezwiązanych z ich działalnością gospodarczą. To dla nich spory przywilej. MAREK DOMAGALSKI
Takie uprawnienia zyskają mali przedsiębiorcy zarejestrowani w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Zmiany te przewiduje ustawa uchwalona przez Sejm jeszcze 31 lipca 2019 r., dotycząca ograniczenia obciążeń regulacyjnych, zawierająca nowelizację kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
Takie rozwiązania już od lat funkcjonują w wielu krajach Unii Europejskiej, np. we Francji, gdzie ochroną taką jak konsument objęty jest przedsiębiorca zawierający umowę z innym przedsiębiorcą, jeśli jej przedmiot nie jest związany z jego główną działalnością gospodarczą.
Firma jak konsument
– W praktyce jest mnóstwo umów, które przedsiębiorca zawiera na granicy bycia konsumentem i przedsiębiorcą. Kupuje np. czajnik do parzenia herbaty, radio, a więc przedmioty niebędące bezpośrednio...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta