Ekokorytarz dla Pomorza Zachodniego
Ta inwestycja ma strategiczne znaczenie dla gospodarki i dla środowiska. Jeśli możemy ją sfinansować z funduszy unijnych, nie zmarnujmy szansy – apeluje marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz i tworzy koalicję samorządów na rzecz Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina. TEKST PRZYGOTOWANY PRZEZ URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO
Koncepcja dużej obwodnicy Szczecina, która wyprowadziłaby ruch tranzytowy poza miasto i skróciła podróż nad Bałtyk, ma kilkadziesiąt lat.
Pomysł wybudowania nowoczesnej przeprawy przez Odrę i drogi ekspresowej omijającej aglomerację szczecińską od północy i zachodu, niestety, bardzo długo funkcjonował tylko w głowach planistów. Pierwsze konkrety to dokumentacja przygotowana na zlecenie Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w 2000 r. Wtedy zaproponowano przebieg nowej trasy i budowę mostu lub tunelu, którym będzie można przejechać z Polic do miejscowości Święta na wysokości Goleniowa.
W kolejnych latach Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego zadbał o rezerwę terenów pod planowaną drogę. Prowadzono rozmowy z Agencją Własności Rolnej Skarbu Państwa oraz poszczególnymi gminami i powiatami. Modyfikowano miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego.
Studium wykonalności jest. Kiedy wykonanie?
W 2009 r. rozpoczął się kolejny etap – samorząd województwa zlecił i sfinansował studium wykonalności zachodniego obejścia w ciągu drogi ekspresowej S6, od Goleniowa do Kołbaskowa. Z tunelem drążonym pod Odrą. Na początku 2011 r. złożony został wniosek o wydanie tzw. decyzji środowiskowych. Procedury RDOŚ przeciągały się, konieczne było odwołanie do Generalnej DOŚ. Ostateczne, pozytywne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta