Koronakryzys zwiększył znaczenie doceniania pracowników
Wymuszone przez pandemię masowe przejście na pracę zdalną zaburzyło relacje w biurach. Przełożeni muszą się teraz wykazać większą kreatywnością w uznawaniu wysiłków pracowników. Problem w tym, że często nie wiedzą, jak to robić.
– W pracy zdalnej, wywołującej często silne poczucie wyobcowania, docenienie jest nawet ważniejsze niż wcześniej w biurze – zauważa Danuta Protasewicz, menedżer regionalny w firmie doradztwa personalnego Grafton Recruitment. – Każde dobre słowo, informacja zwrotna, co pracownik zrobił dobrze, a co wybitnie, przekazana zarówno na forum, jak i podczas indywidualnego spotkania online, ma ogromną, pozytywną i wspierającą moc – podkreśla.
Połowa niezadowolona
Niestety, w pandemii nie jest z tym najlepiej. Jak wynika z drugiej edycji badania „Barometr nastrojów pracowników", przeprowadzonego przez Gi Group, Grafton Recruitment, Wyser oraz Tack & TMI, tylko 53 proc. polskich pracowników czuje się docenianych w pracy. Z drugiej strony tylko połowa szefów uważa, że ich pracownicy mają odpowiednie poczucie aprobaty.
– Rzeczywiście, w pandemii docenienie jest szczególnie ważne, ale jednocześnie mocno utrudnione – komentuje dr Kaja Prystupa-Rządca z Akademii Leona Koźmińskiego. Największym wyzwaniem jest sam charakter pracy zdalnej, w dodatku w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta