Remonty na całego
Pandemia nakręciła boom na remonty w domach. W efekcie sklepy budowlane wypracowały ponad 50 mld zł obrotów.
Markety tego typu otwarte były podczas lockdownów, ale niezależnie od tradycyjnej sprzedaży wzrost zainteresowania ich asortymentem w internecie przekraczał nawet 60 proc.
W efekcie ogólne wydatki na tym rynku to już 16 proc. siły nabywczej polskich konsumentów w handlu detalicznym, wynoszącej 456 mld zł – wynika z badania GfK Cenzus DIY, które publikujemy pierwsi.
– Wydatki na produkty remontowo-budowlane, wyposażenia wnętrz i ogród stanowią 16 proc. i wynoszą ponad 50 mld zł – mówi Marcelin Matusiak z GfK Polonia.
Niemal połowa punktów sprzedaży materiałów remontowo-budowlanych działa na wsiach i w miastach do 20 tys. mieszkańców. Jednak karty rozdają głównie duże sieci: choć to tylko 2,7 proc. punktów sprzedaży, to mają dostęp do ponad 42 proc. potencjału rynkowego.