Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ochrona danych osobowych w przedsiębiorstwie

19 marca 2021 | Biznes w czasie pandemii | Adam Szkurłat

Gdzie i jakie informacje należy udostępnić o inspektorze danych osobowych? Kiedy i jak przeprowadzić test równowagi? Czy i w jaki sposób można odwołać się od decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych? – na m.in. te pytania odpowiada Adam Szkurłat, adwokat w Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp. k

1. Publikacja informacji o inspektorze ochrony danych

- W naszej firmie powołany został inspektor ochrony danych osobowych. Gdzie i jakie informacje o inspektorze powinniśmy udostępnić?

Udzielenie odpowiedzi na pytanie wymaga sięgnięcia do dwóch aktów prawnych: RODO oraz polskiej ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (u.o.d.o.). Art. 37 ust. 7 RODO nakłada na administratora obowiązek publikacji danych kontaktowych inspektora ochrony danych (IOD) i zawiadomienia o nich organu nadzorczego. Taka powinność administratora ma przede wszystkim ułatwić możliwość nawiązania kontaktu z IOD osobom, których dane dotyczą, ale wynika również z istotnej kompetencji IOD, jaką jest pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem (art. 39 ust. 1 lit. e RODO).

W praktyce pojawiły się wątpliwości, jakie informacje kontaktowe IOD powinny być ujawnione szerokiej publiczności. Z pomocą w tej materii przyszedł polski ustawodawca, precyzując zakres i miejsce komunikacji o IOD w art. 11 w zw. z art. 10. ust. 1 u.o.d.o. Podmiot, który wyznaczył inspektora powinien udostępnić: imię, nazwisko oraz adres poczty elektronicznej lub numer telefonu IOD. Dokładnie te same informacje dotyczące IOD powinny zostać przekazane Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych w ramach realizacji obowiązki zawiadomienia organu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11916

Wydanie: 11916

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament