Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kupujemy mniej trunków

06 maja 2021 | Pierwsza strona
źródło: Rzeczpospolita

Od marca 2020 do lutego 2021 r. zakupy alkoholi w ujęciu ilościowym spadły o 1,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej – wynika z danych firmy NielsenIQ, które „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza. To efekt spadku sprzedaży piwa i wódki, dwóch największych kategorii na rynku wartym niemal 40 mld zł. Rośnie za to sprzedaż wina czy whisky. Nielsen podaje dane tylko o sprzedaży alkoholu w sklepach, nie uwzględniając choćby zamknięcia gastronomii czy hoteli. W takim ujęciu piwo zanotowało znacznie głębszy spadek, choć – jak widać – w sklepach popyt też przygasł. – Wraz z pandemią i jej ograniczeniami wielu konsumentów straciło okazję do zakupu i konsumpcji alkoholu – komentuje Marcin Cyganiak, dyrektor komercyjny w NielsenIQ. —pm

Wydanie: 11954

Wydanie: 11954

Spis treści

Kultura

Nieprzypisane

Zamów abonament