Linie lotnicze zmuszone do cięcia kosztów
Przewoźnicy zmniejszają zatrudnienie i flotę. Najbardziej w Europie, bo właśnie tu odnotowano największy spadek ruchu lotniczego z powodu pandemii.
Najwięksi przewoźnicy, tacy jak British Airways, Lufthansa czy Air France, jak również ci mniejsi – Austrian Airlines, Swiss, Finnair, Norwegian i nasz LOT – nie mają innego wyjścia, jak tylko zmniejszyć podaż miejsc. Przesuwają dostawy nowych samolotów bądź z nich rezygnują. Według prognozy Eurocontrol, zrzeszającej agencje kontroli ruchu lotniczego, sytuacja z miesiąca na miesiąc co prawda się poprawia, bo ruch w Europie rośnie po kilka punktów procentowych, jednak i tak w czerwcu ma on być nadal o 55 proc. mniejszy w porównaniu z 2019 r.
Boeingi na pustyni
– Kwestia ostatecznego kształtu floty jest w dalszym ciągu otwarta i LOT rozważa kilka scenariuszy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta