Polacy kupują, platformy zarabiają
Przez pandemię liczba kupujących online wzrosła o 12 pkt proc., do 84 proc. Co trzeci klient zakupy rozpoczyna od platform internetowych.
Pandemia zdecydowanie nakręciła rozwój handlu internetowego w Polsce, który – choć od lat mocno się rozwijał – to od ponad roku rośnie w tempie nawet ponad 30 proc. Przekłada się to także na wzrost liczby kupujących.
Z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Mobile Institute, którego wyniki „Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza, wynika, że odsetek e-kupujących w ciągu roku wzrósł z 72 proc. w 2020 r. do 84 proc. obecnie. Tymczasem jeszcze w czerwcu 2019 r. zakupy w sieci deklarowało jedynie 57 proc. ankietowanych. Z kolei 86 proc. z tych osób, które nie kupują w sieci i tak wykorzystuje ją do realizacji różnych aktywności okołozakupowych, m.in....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta