Szansa dla polskich producentów w globalnym wyścigu
MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z FIRMĄ MEDCOM
Polski rynek taborowy rozwinął się gospodarczo i technicznie w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Obecnie znajduje się w punkcie decydującym dla jego przyszłości. Inwestycje planowane w całej Europie w związku z nowym budżetem i funduszami pomocowymi mogą być szansą rozwoju na skalę międzynarodową. Czy polscy producenci są gotowi ją wykorzystać?
Kto tworzy polski rynek transportu publicznego?
Popyt rynku krajowego napędzał rozwój polskich producentów, wspierany w ogromnym stopniu środkami Unii Europejskiej.
Po kilku latach rozwoju nowych konstrukcji Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz rozpoczęły intensywny wzrost od ok. 2010 r. produkcją m.in. tramwajów Swing, rozszerzając ofertę o kolejne modele, aby do dzisiaj wyprodukować blisko 800 pojazdów. To od tramwajów rozpoczęła się ekspansja na rynek rosyjski i rynki środkowoeuropejskie. Kolejnym sukcesem były elektryczne zespoły trakcyjne. Na bazie doświadczeń z pierwszymi pojazdami elektrycznymi z pierwszej dekady wieku w 2010 r. zaprezentowano serię Elf, produkowaną głównie na rynek polski. Z kolei rozwój spalinowych pojazdów z rodziny Link umożliwił pojawienie się bydgoskiej firmy na rynkach Czech i Niemiec, gdzie eksploatuje się łącznie ponad 100 składów tego typu.
Dla Newagu przełomowym był rozwój elektrycznych zespołów trakcyjnych. Po skonstruowaniu od podstaw...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta