Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Lokomotywy na nowo

21 września 2021 | Trako | Robert Przybylski
Zakupy taboru mogą być mniejsze od planowanych. Z powodu rosnących cen pojazdy mogą znaleźć się  poza zasięgiem niektórych przewoźników
źródło: materiały prasowe
Zakupy taboru mogą być mniejsze od planowanych. Z powodu rosnących cen pojazdy mogą znaleźć się poza zasięgiem niektórych przewoźników
źródło: Rzeczpospolita
Do 2025 r. certyfikowani przewoźnicy towarowi planują zakup  21 nowych lokomotyw  (14 z napędem elektrycznym oraz  7 z napędem spalinowym) oraz  12 używanych (5 elektrycznych oraz  7 spalinowych)
źródło: materiały prasowe
Do 2025 r. certyfikowani przewoźnicy towarowi planują zakup 21 nowych lokomotyw (14 z napędem elektrycznym oraz 7 z napędem spalinowym) oraz 12 używanych (5 elektrycznych oraz 7 spalinowych)

MODERNIZACJA | Dopłaty rozruszają rynek lokomotyw i wagonów

Szykuje się druga fala inwestycji taborowych dokonywanych przez przewoźników towarowych.

Centrum Unijnych Projektów Transportowych podlicza, że w kończącej się perspektywie zakupiono w sumie 49 lokomotyw i 3327 wagonów z dofinansowaniem z funduszy europejskich. Na tabor kolejowy do przewozów intermodalnych CUPT przeznaczył w 19 projektach ponad 942 mln zł.

Wraz z kolejną falą unijnych inwestycji zapowiada się kolejny udany okres dla branży kolejowej, a przewoźników towarowych w szczególności. W nadchodzącej perspektywie finansowej koleje otrzymają do podziału na infrastrukturę i tabor 4,98 mld euro z funduszy FENIKS. Dodatkowo w tym samym zakresie transport intermodalny otrzyma 230 mln euro z programu FENIKS (w POIiS było 247 mln euro) oraz 175 mln euro z Krajowego Planu Odbudowy.

Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że przewozy intermodalne cały czas notują dwucyfrowy wzrost i nie zapowiada się na spowolnienie tempa rozwoju tych przewozów.

Spodziewane duże budowy, wynikające z programu inwestycji drogowych, kolejowych, portowych i CPK, upewniają także firmy specjalizujące się w przewozach masowych, że w najbliższej dekadzie pracy nie zabraknie.

Skoro będą zlecenia, konieczna jest modernizacja taboru. UTK na podstawie sprawozdań rocznych przeanalizował potrzeby oraz perspektywy inwestycyjne przewoźników w zakresie zakupu oraz...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12071

Wydanie: 12071

Spis treści
Zamów abonament