Lokomotywy na nowo
MODERNIZACJA | Dopłaty rozruszają rynek lokomotyw i wagonów
Szykuje się druga fala inwestycji taborowych dokonywanych przez przewoźników towarowych.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych podlicza, że w kończącej się perspektywie zakupiono w sumie 49 lokomotyw i 3327 wagonów z dofinansowaniem z funduszy europejskich. Na tabor kolejowy do przewozów intermodalnych CUPT przeznaczył w 19 projektach ponad 942 mln zł.
Wraz z kolejną falą unijnych inwestycji zapowiada się kolejny udany okres dla branży kolejowej, a przewoźników towarowych w szczególności. W nadchodzącej perspektywie finansowej koleje otrzymają do podziału na infrastrukturę i tabor 4,98 mld euro z funduszy FENIKS. Dodatkowo w tym samym zakresie transport intermodalny otrzyma 230 mln euro z programu FENIKS (w POIiS było 247 mln euro) oraz 175 mln euro z Krajowego Planu Odbudowy.
Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że przewozy intermodalne cały czas notują dwucyfrowy wzrost i nie zapowiada się na spowolnienie tempa rozwoju tych przewozów.
Spodziewane duże budowy, wynikające z programu inwestycji drogowych, kolejowych, portowych i CPK, upewniają także firmy specjalizujące się w przewozach masowych, że w najbliższej dekadzie pracy nie zabraknie.
Skoro będą zlecenia, konieczna jest modernizacja taboru. UTK na podstawie sprawozdań rocznych przeanalizował potrzeby oraz perspektywy inwestycyjne przewoźników w zakresie zakupu oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta