To już prawdziwa rewolucja: e-auta popularniejsze od diesli
Łączna sprzedaż pojazdów z napędem bateryjnym i hybryd plug-in na rynku UE sięgnęła w trzecim kwartale 410 tys. i była o 30 tys. wyższa od rejestracji nowych aut z silnikiem wysokoprężnym.
Mocny wzrost popytu na samochody z napędem elektrycznym, głębokie spadki sprzedaży aut benzynowych i diesli – tak wygląda najnowsze podsumowanie unijnego rynku nowych samochodów osobowych. Jak podało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, sprzedaż aut z silnikiem benzynowym spadła w trzecim kwartale o 35,1 proc., do niespełna 855,5 tys. sztuk. Diesle zanurkowały jeszcze głębiej: ich rejestracje zmalały rok do roku o przeszło połowę, z 769,9 tys. sztuk do 381,5 tys.
Hybryda wiceliderem
Kosztem aut spalinowych rośnie rynek e-samochodów. Sprzedaż aut z napędem bateryjnym podskoczyła o 56,7 proc., do 212,6 tys., pomimo osłabienia całego rynku. Natomiast sprzedaż hybryd plug-in wzrosła o 42,6 proc., sięgając 197,3 tys. To sprawiło, że struktura rynku się zmieniła. Choć samochody z tradycyjnym napędem wciąż mają w nim ponad połowę udziałów, to ich przewaga nad napędami alternatywnymi mocno się kurczy....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta