Lubimy kawę (w domu)
W tym roku na ekspresy domowe wydamy po raz pierwszy ponad 1 mld zł. Tegoroczna sprzedaż jest już wyższa o 20 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Polska jest trzecim w Europie rynkiem dla tych urządzeń, a w kategorii najdroższych, w pełni automatycznych, ekspresów ustępujemy tylko Niemcom. To tylko jedna z ogromnych zmian, do jakich doszło w czasie pandemii. Wciąż dominują kawy mielona i rozpuszczalna do picia w domu, ale nie ubywa osób wolących ją pić poza nim – tyle że zamiast w kawiarni pijemy teraz tę parzoną w sklepach na stacjach paliw. Rynek kawy wart jest ponad 6 mld zł, 50 proc. to wydatki domowe, choć poza domem kawę pija co drugi Polak. Do domu kupuje ją 95 proc. gospodarstw – coraz częściej w ziarnach, kosztem rozpuszczalnej oraz mielonej. —pm