Bojkot zadziałał, ale tylko częściowo
Koncern Nestle ugiął się pod presją i wycofuje z Rosji część swoich marek. Jednak zupełnie stamtąd nie znika, podobnie jak oferta wielu innych firm.
Nestle w przyznało komunikacie, że z Rosji znikną choćby takie produkty jak batony KitKat czy Nesquik. Firma wycofuje ogółem produkty nienależące do kategorii podstawowych i niezbędnych. Jednocześnie szwajcarska grupa podała, że nadal w Rosji będzie sprzedawać produkty dla dzieci czy medyczne odżywki. – Nie spodziewamy się osiągnięcia w Rosji zysku, więc także nie będzie podatków do budżetu. Jakikolwiek zysk zostanie przekazany na organizacje pomocowe – podało Nestle.
Skuteczny bojkot
Od kilku dni, zwłaszcza w mediach społecznościowych, toczy się istna batalia skierowana przeciwko Nestle, które początkowo bardzo zdecydowanie odpowiadało, iż nie ma zamiaru się z Rosji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta