Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ukraińcy szansą dla polskich sklepów

01 kwietnia 2022 | Pierwsza strona | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Po pierwszym szoku związanym z wybuchem wojny w Ukrainie i ogromnym napływem uchodźców polski handel przestawia się powoli na potrzeby nowych klientów.

Ponad 2,3 mln potencjalnych konsumentów oznacza wzrost wydatków na podstawowe produkty (głównie spożywcze) o ok. 2–3 mld zł miesięcznie. Ekonomiści szacują, że drugie tyle zostanie przeznaczone na odzież, obuwie, kosmetyki i inne kategorie.

Wielkie zakupy mają miejsce w związku z transportami do Ukrainy. Z danych NielsenIQ wynika, iż w pierwszych tygodniach konfliktu obroty sieci wzrosły o kilkanaście procent, najmocniej w dużych miastach, skąd wysyłana jest pomoc.

Nowi klienci nie znają często języka polskiego. Dlatego kolejne sieci tłumaczą reklamy i plakaty w swoich sklepach. —pm

Wydanie: 12231

Wydanie: 12231

Spis treści
Zamów abonament