Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Żywność traci znaczenie w wydatkach konsumpcyjnych

11 kwietnia 2022 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

To wciąż główna pozycja w domowych budżetach, niemniej poziom zakupów dóbr trwałych w Polsce rośnie kilkakrotnie szybciej i teraz wrośnie jeszcze bardziej. Zmiany uruchomiła pandemia.

Polacy w sklepach innych niż spożywcze zostawiają już dziesiątki miliardów złotych. Jak wynika z najnowszych danych firmy GfK, tylko cały rynek dóbr technologicznych i trwałego użytku wart jest ok. 50 mld zł, a w 2021 r. jego wartość wzrosła aż 14 proc. To co najmniej dwa razy szybciej niż tempo wzrostu wydatków na produkty spożywcze i chemiczne, nawet biorąc pod uwagę ponad 5-procentową inflację w 2021 r.

Miliardy do wzięcia

W sumie siła nabywcza polskich konsumentów w handlu detalicznym to aż 456 mld zł i o ile największą część tej kwoty wciąż wydajemy na żywność, o tyle na produkty remontowo-budowlane, wnętrzarskie czy ogrodnicze wydajemy już ponad 50 mld zł.

– Pandemia oraz praca i nauka zdalna sprowokowały wielu konsumentów do większych niż wcześniej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12239

Wydanie: 12239

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament