Iga – marka globalna
Marketingowo Polska jest dla Igi Świątek za mała. Ludzie kształtujący jej wizerunek już to rozumieją, ale jego kreacja dopiero się zaczyna.
Iga Świątek numerem 1 rankingu WTA. Wielka to radość, bo nie mieliśmy wielu gwiazd na poziomie światowym w sportach popularnych globalnie. Ruszyli zatem dziennikarze, by coś o Idze napisać, a że zawsze najbardziej interesują ludzi pieniądze, to one stały się najbardziej chodliwym tematem. Pule nagród, zarobione na korcie dolary, sumy nagród w karierze i w bieżącym roku, porównywania kto, ile, na świecie i w Polsce. W głowie się zakręciło, bo przecież są to kwoty, których przeciętny, ba nawet zamożny Polak na oczy nie widział, a tylko nieliczni zobaczą.
Druga grupa „badaczy” postawiła sobie za cel znalezienie odpowiedzi na pytanie: ile jest warta Iga Świątek? Marketerzy, menedżerowie, eksperci rzucili się, by ocenić, sponsorów dopasować, jednym słowem programy marketingowe pisać i prowizje liczyć. Gratka to wielka, by zajmować się wyimaginowanym marketingiem Polki, a nie jakiegoś tam cudzoziemca.
Pytanie, jaka jest wartość marketingowa Igi Świątek, jest z pozoru dość niewinne, a przy tym uruchamiające wyobraźnię. Od razu przypomniało...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta