Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Iga – marka globalna

11 kwietnia 2022 | Sport | Tomasz Redwan
autor zdjęcia: PIOTR SUMARA / materiały prasowe
źródło: Rzeczpospolita

Marketingowo Polska jest dla Igi Świątek za mała. Ludzie kształtujący jej wizerunek już to rozumieją, ale jego kreacja dopiero się zaczyna.

Iga Świątek numerem 1 rankingu WTA. Wielka to radość, bo nie mieliśmy wielu gwiazd na poziomie światowym w sportach popularnych globalnie. Ruszyli zatem dziennikarze, by coś o Idze napisać, a że zawsze najbardziej interesują ludzi pieniądze, to one stały się najbardziej chodliwym tematem. Pule nagród, zarobione na korcie dolary, sumy nagród w karierze i w bieżącym roku, porównywania kto, ile, na świecie i w Polsce. W głowie się zakręciło, bo przecież są to kwoty, których przeciętny, ba nawet zamożny Polak na oczy nie widział, a tylko nieliczni zobaczą.

Druga grupa „badaczy” postawiła sobie za cel znalezienie odpowiedzi na pytanie: ile jest warta Iga Świątek? Marketerzy, menedżerowie, eksperci rzucili się, by ocenić, sponsorów dopasować, jednym słowem programy marketingowe pisać i prowizje liczyć. Gratka to wielka, by zajmować się wyimaginowanym marketingiem Polki, a nie jakiegoś tam cudzoziemca.

Pytanie, jaka jest wartość marketingowa Igi Świątek, jest z pozoru dość niewinne, a przy tym uruchamiające wyobraźnię. Od razu przypomniało...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12239

Wydanie: 12239

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament