Dowód traci ważność? Bank może zablokować konto
Na miesiąc, dwa, a nawet trzy przed upływem terminu ważności dowodu osobistego banki przypominają, że dokument trzeba wymienić. Jeśli tego nie zrobimy o czasie, to możemy mieć utrudniony dostęp do własnego rachunku.
Pani Elżbiecie w maju kończyła się ważność dowodu osobistego. W kwietniu przypomniał jej o tym bank.
– Przysłał mi maila, że jak szybko nie wymienię dowodu osobistego, to mi zablokuje konto – opowiada kobieta.
Przyznaje, że zdenerwował ją ten list, więc wysłała bankowi w odpowiedzi mail pełen inwektyw.
– Jak może straszyć klienta, że mu konto zablokuje z powodu braku ważności dowodu. Mam ważny paszport i do wielu operacji ten dokument powinien wystarczyć – mówi pani Elżbieta.
Zapytaliśmy kilka banków, czy brak ważnego dowodu może być podstawą blokady konta? Magdalena Ostrowska, z biura prasowego ING Banku Śląskiego mówi, że bank ma obowiązek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta