Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dowód traci ważność? Bank może zablokować konto

26 maja 2022 | Moje pieniądze | Janina Blikowska

Na miesiąc, dwa, a nawet trzy przed upływem terminu ważności dowodu osobistego banki przypominają, że dokument trzeba wymienić. Jeśli tego nie zrobimy o czasie, to możemy mieć utrudniony dostęp do własnego rachunku.

Pani Elżbiecie w maju kończyła się ważność dowodu osobistego. W kwietniu przypomniał jej o tym bank.

– Przysłał mi maila, że jak szybko nie wymienię dowodu osobistego, to mi zablokuje konto – opowiada kobieta.

Przyznaje, że zdenerwował ją ten list, więc wysłała bankowi w odpowiedzi mail pełen inwektyw.

– Jak może straszyć klienta, że mu konto zablokuje z powodu braku ważności dowodu. Mam ważny paszport i do wielu operacji ten dokument powinien wystarczyć – mówi pani Elżbieta.

Zapytaliśmy kilka banków, czy brak ważnego dowodu może być podstawą blokady konta? Magdalena Ostrowska, z biura prasowego ING Banku Śląskiego mówi, że bank ma obowiązek...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12276

Wydanie: 12276

Spis treści

Ściągawka przedsiębiorcy

Zamów abonament