Koń może reklamować firmę i fiskus nie powinien tego negować
Przedsiębiorca sam decyduje, w jaki sposób się promować wśród potencjalnych klientów. Skarbówka nie może uznać, że dana forma reklamy jest nieefektywna – mówi Marcin Chomiuk, doradca podatkowy, partner zarządzający w kancelarii ADN Podatki.
W „Rzeczpospolitej” z 23 maja br. opisaliśmy interpretację, w której fiskus nie zgodził się na rozliczenie w podatkowych kosztach spółki wydatków na konia występującego na zawodach sportowych i reklamującego jej markę. Stanowisko skarbówki wzbudziło kontrowersje wśród czytelników. Co Pan sądzi o tej interpretacji?
Uważam, że jest niespójna, nielogiczna i pozbawiona sensu. Przede wszystkim skarbówka nie może twierdzić, że wie lepiej, jakie działania marketingowe są najlepsze dla danej firmy. Urzędnicy nie powinni ingerować w sposób...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta