Cena paliwa powoduje, że wielu mieszkańców przesiada się na rower
Chcemy, by w każde ważne miejsce w Wyszkowie można było dojechać rowerem w ciągu 15 minut. Chcemy też, żeby trasy rowerowe w sposób liniowy łączyły miejscowości, które okalają samo miasto – mówi Grzegorz Nowosielski, burmistrz Wyszkowa.
Panie burmistrzu, ile dróg i ścieżek rowerowych jest obecnie w gminie Wyszków?
Mamy ponad 26 kilometrów dróg rowerowych na terenie miasta i gminy. Głównie są one położone na terenie miasta, bo taka była pierwsza potrzeba, którą zaczęliśmy realizować już kilkanaście lat temu, żeby poprawić komunikację na terenie Wyszkowa. Wynikało to z różnych kwestii i na początku wcale nie z tych ekologicznych.
Pierwszą realizowaną przez nas była potrzeba zapewnienia bezpieczeństwa rowerzystom, odseparowanie ruchu rowerowego od samochodów. Kolejna była kwestia ekologiczna. Zależało nam, by zmniejszyć ilość samochodów, a teraz pojawia się też przesłanka ekonomiczna.
Cena paliwa powoduje, że wielu mieszkańców właśnie z powodów ekonomicznych przesiada się na rower i dojeżdża nim do pracy, szkoły, czy w ten sposób porusza się po mieście. To przynosi oczywiście skutek w pozostałych kwestiach. Jest mniej korków, jest bardziej ekologicznie, a mieszkańcy mogą być aktywni fizycznie, a tym samym zdrowsi.
Miasto objęte jest już siecią tras rowerowych tworzących ze sobą funkcjonalną całość czy jeszcze nie udało się tego osiągnąć?
Tak, już w całym mieście jest taka sieć. Udało nam się to osiągnąć w procesie wieloletnim. Jesteśmy samorządem miejsko-wiejskim, a nie miastem na prawach powiatu, w związku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta