Baza klientów nie podlega amortyzacji
Nabycie bazy klientów nie musi stanowić wartości niematerialnej i prawnej, a co za tym idzie wynagrodzenie za nią może zostać ujęte w kosztach uzyskania przychodów jednorazowo, jako koszt pośredni.
Tak uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 11 marca 2022 r. (0111-KDIB2-1.4010. 594.2021.1.BKD).
Wnioskodawca działa w grupie kapitałowej zajmującej się odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych. Podmioty powiązane z wnioskodawcą realizowały dotychczas kontrakty na określonym obszarze geograficznym, dotyczące odbioru odpadów z terenów niezamieszkałych, jednak z uwagi na ryzyko kar związanych z realizacją tych kontraktów podmioty te podjęły decyzję o rezygnacji z tego rodzaju działalności. W związku z tym, wnioskodawca zawarł z podmiotami powiązanymi umowy, na mocy których nabył od tych podmiotów usługę dotyczącą możliwości przejęcia realizacji tych kontraktów na określonym obszarze geograficznym. Częścią składową nabywanej usługi był zakup bazy klientów podmiotów powiązanych. Wnioskodawca wskazał przy tym, że nabycie bazy klientów ma charakter wyłącznie pomocniczy względem zasadniczej usługi, jaką jest nabycie możliwości zawarcia lub przejęcia umów z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta