Na rynek pracy wchodzą coraz bardziej wymagające pokolenia
Pracodawcy coraz częściej zdają sobie sprawę, że nie mają wyboru; muszą uwzględnić potrzeby i oczekiwania młodych generacji , które nie chcą żyć i pracować tak jak ich rodzice. Chcą większej elastyczności i wspierających szefów.
Przybywa badań i analiz, które mogą pracodawcom podpowiedzieć, jak dotrzeć do milenialsów i kandydatów z generacji Z, określanych często jako zoomersi. To dobra wiadomość dla absolwentów szkół i uczelni wchodzących teraz na rynek pracy, bo oznacza, że bardziej świadomi pracodawcy (ci, którzy biorą pod uwagę wyniki badań) z większym zrozumieniem podejdą do oczekiwań młodych kandydatów.
A te oczekiwania, jak wynika z opublikowanych ostatnio raportów Inkubatora UW, PwC czy Deloitte, nie ograniczają się do większej elastyczności i dobrych zarobków, co eksperci HR i socjologowie tłumaczą odczuwanym często przez młode pokolenia brakiem stabilności finansowej.
Autorytet i kolega
Na problem braku stabilności finansowej zwraca uwagę najnowszy raport Deloitte (Global 2022 Gen Z & Millennial Survey), według którego największym wyzwaniem młodych ludzi są dzisiaj rosnące koszty życia. W skali świata wskazało na ten problem 29 proc. zoomerów, czyli przedstawicieli pokolenia Z i aż 36 proc. milenialsów, określanych też jako generacja Y. W Polsce udział tych odpowiedzi był jeszcze większy; wynosił odpowiednio 47 i 49...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta