Młody milioner wyzwaniem dla rynku
Rozwój technologii i nowych sposobów monetyzacji usług sprawia, że zamożni klienci banków to często bardzo młode osoby o zupełnie odmiennych oczekiwaniach.
Wirtualny świat na stałe zagościł w naszych domach i miejscach pracy, coraz częściej na pierwszej linii kontaktu staje voicebot. Banki coraz chętniej korzystają z botów, voicebotów i sztucznej inteligencji, by automatyzować kontakty z klientami. Czy idea prywatnej bankowości stawiająca na relacji z klientem sprawdzi się za pięć–dziesięć lat, kiedy na rynek pracy wejdzie pokolenie wychowane w cyfrowej rzeczywistości? Czy przyszli milionerzy będą chcieli rozmawiać z pracownikiem banku, czy jego awatarem? Trudno powiedzieć, ale już dziś wiadomo, że banki powinny zmierzać w kierunku 100 proc. digitalizacji i świata wirtualnego. Śledzić nowe trendy inwestycje, nadążać nowinkami.
Nowe formy inwestowania
Dziś trudno sobie wyobrazić, by w bankowości prywatnej kontakt z doradcą zastąpić sztuczną inteligencją. Ale jeszcze kilka lat temu nikt nie słyszał o kryptowalutach czy NFT, a to główne formy inwestowania przez młodych ludzi.
Według danych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta