Obsługa private także w sieci
Jesteśmy w stanie świadczyć codzienne usługi private bankingu w wirtualnym świecie równie skutecznie, jak „na żywo” – mówi Katarzyna Tomaszewska, dyrektor departamentu bankowości prywatnej i usług maklerskich w Banku Pekao S.A.
Jak zmieniła się bankowość prywatna w Polsce w ciągu tego ćwierćwiecza. Jak wyglądały jej początki, a co oferuje bank klientom obecnie?
Tak, 25-lecie to dobry moment, by spojrzeć, jak wiele się w tym obszarze zmieniło. W latach 90. oferta była zdecydowanie uboższa i opierała się w głównej mierze na ofercie depozytowej, choć klienci korzystali również z oferty obligacji skarbowych oferowanych na rynku pierwotnym. Bankierzy, którzy pracują z nami od początku powstania bankowości prywatnej, wspominali o kolejkach społecznych, które w tamtych czasach się tworzyły właśnie w celu zakupu obligacji skarbowych.
Na przestrzeni lat oferta w segmencie bankowości prywatnej podlegała nieustannemu rozwojowi, koncentrując się na coraz lepiej rozpoznawanych oczekiwaniach osób korzystających ze zindywidualizowanej obsługi. Świadomość rynku usług finansowych wśród klientów rosła, a wraz z nią wymagania w zakresie inwestowania aktywów. Klienci, którzy rozumieli potrzebę dywersyfikacji posiadanych środków, poszukiwali rozwiązań, które mogły dostarczyć większych zysków niż lokaty, nawet jeśli wiązały się z nieco wyższym ryzykiem. W tym czasie w odpowiedzi na potrzebę lokowania środków zaproponowano lokatę dwuwalutową, która do dziś spotyka się dużym zainteresowaniem. Obecnie to inwestycja dwuwalutowa.
W 2005 roku do palety...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta