Czas muzycznych fajerwerków
W jednym tygodniu wystapią w Warszawie, Krakowie i Sopocie grupy Pearl Jam i Rammstein, duet Robert Plant-Alisson Kraus oraz Harry Styles.
Rammstein przyjedzie na PGE Narodowy 16 lipca po udanej premierze płyty „Zeit”, którą w pierwszym tygodniu fani na całym świecie kupili w 150 tys. egz. Większe znaczenie ma sława najbardziej obecnie widowiskowego zespołu. Niemcy rozpoczynają swoje dystopijne, postindustrialne koncerty od kompozycji wielkiego rodaka, czyli „Muzyki ogni sztucznych” Georga Friedricha Händla, skomponowanej na zamówienie Jerzego II z dynastii hanowerskiej, króla Anglii.
Pontony i armaty
To idealne wprowadzenie w spektakularną grę z historią, przeszłością i efektami specjalnymi, których proszę się spodziewać nie tylko w okolicach sceny. Niemcy posądzani niegdyś o kokietowanie nazistowską aurą – militaryzmem, horrorem, wilczurami, sadyzmem, masochizmem – coraz bardziej ujawniają ekspresjonistyczną lewicowość, która w stylu Brechta drwi z totalitaryzmów.
Marsze są pastiszem, zaś manifestacyjny pocałunek muzyków – wezwaniem do tolerancji dla mniejszości seksualnych,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta