Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mniej na reklamę w telewizji

12 lipca 2022 | Ekonomia i rynek | Urszula Zielińska
źródło: Rzeczpospolita

W czerwcu stacje telewizyjne w Polsce sprzedały czas antenowy warty według cenników o 16 proc. mniej niż rok temu – wynika z danych Nielsena. To największy spadek w tym roku.

Zsumowane przez „Rz” cennikowe dane półroczne firmy badawczej Nielsen wskazują, że przez pierwszych sześć miesięcy 2022 r. nadawcy telewizyjni w Polsce zanotowali lekki wzrost wpływów reklamowych. Ten drugi (po internecie) sektor rynku reklamowego w kraju miał wyświetlić reklamy o cennikowej wartości 15,54 mld zł. To więcej o 0,6 proc. r./r. Odpowiadają zań jednak pierwsze dwa miesiące 2022 r., a w kolejnych sektor notował coraz większe spadki. Najnowsze dane Nielsena wskazują, że w czerwcu zniżka sięgnęła 16 proc. (spadek do 2,4 mld zł).

Poufna rzeczywistość

– Porównując dane z lat 2021 i 2022, rzeczywiście widać wyraźny spadek wartości wydatków na reklamę TV. Należy jednak pamiętać, że są to wartości cennikowe, a rzeczywiste dane transakcyjne pomiędzy stacjami telewizyjnymi a dysponentami budżetów reklamowych pozostają informacją poufną. To...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12315

Wydanie: 12315

Spis treści
Zamów abonament