Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pełnomocnicy-influencerzy nie muszą się obawiać

24 października 2022 | Prawo co dnia | Szymon Cydzik

Wytyczne UOKiK ws. oznaczania reklam nie zmienią wiele w praktyce prawników obecnych w social mediach.

Dokument UOKiK szeroko definiuje „influencera” jako „twórcę aktywnie prowadzącego media społecznościowe”. W tym zakresie mieszczą się zatem także adwokaci i radcowie prawni udzielający się w social mediach. Szczególnie ważne z ich punktu widzenia jest oznaczanie autopromocji, do którego wytyczne też zobowiązują. Przesądzają one również, że jest to forma reklamy. – Adwokaci udzielający się w mediach społecznościowych niezależnie od konieczności stosowania się do norm etycznych obecnie zmuszeni będą do jasnego oznaczania autopromocji – mówi Przemysław Stęchły, szef zespołu ds. zmian w kodeksie etyki.

– Ewentualne stwierdzenia naruszeń w tym zakresie mogą być podstawą wszczynania postępowań dyscyplinarnych, jeżeli zachowania te będą nosiły znamiona deliktu – dodaje. I zwraca uwagę, że jako organ państwowy UOKiK ma większe możliwości weryfikacji działań podmiotów w social mediach.

Wydanie: 12403

Wydanie: 12403

Spis treści

Reklama

Zamów abonament