Ryzyko usterki w samolocie nie obciąża pasażerów
Niskie ciśnienie w jednym z kół maszyny i wyczerpanie dopuszczalnego czasu pracy załogi nie jest nadzwyczajną okolicznością, która uzasadnia odmowę wypłaty odszkodowania za opóźniony lot.
Usterki techniczne jedynie wyjątkowo mogą stanowić okoliczności nadzwyczajne, niewpisujące się w normalną działalność przewoźnika lotniczego. Zasadą jest, że ryzyko wystąpienia usterki w samolocie obciąża przewoźnika, a nie pasażerów.
Taka jest teza wyroku Sądu Rejonowego w Warszawie. Sąd podkreślił, że odpowiedzialność przewoźnika za opóźnienie opiera się na zasadzie ryzyka, a nie na zasadzie winy. Nie jest więc istotne, czy działał z należytą starannością, tj. regularnie serwisował i sprawdzał swoje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta