Spójrzmy, jak naszą gospodarkę postrzega świat
Możemy już bez wątpienia mówić o marce polskiej gospodarki – przekonuje Marcin Graczyk, dyrektor Departamentu Partnerstwa i Komunikacji w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Marka polskiej gospodarki – na ile te słowa mają już odzwierciedlenie w rzeczywistości? Można już mówić o naszej gospodarce jako o mocnej marce?
Promocja marki polskiej gospodarki na świecie to cel naszej strategii, tak w mijającym roku, jak i na lata kolejne. Możemy już bez wątpienia mówić o marce polskiej gospodarki. Proszę zauważyć, jak nasza gospodarka jest postrzegana na świecie. Wiem, że z perspektywy Polaka oglądającego w domu programy informacyjne czasem nie jest proste, aby zauważyć to, co zauważają inni, a mianowicie analitycy na świecie czy przedstawiciele firm, które chcą u nas inwestować, współpracować z polskimi eksporterami. Tu jest bardzo dobrze. W zeszłym roku mieliśmy bardzo dobre wyniki, jeśli chodzi o bezpośrednie inwestycje zagraniczne w naszym kraju. W br. będzie podobnie. Liczymy jeszcze wszystko, jeśli chodzi o podsumowanie mijającego roku i na początku stycznia będziemy mogli zaprezentować finalne wyniki, ale na pewno jest dobrze. Widzimy napływ inwestorów zagranicznych. Rozmawiamy też z nimi oraz z eksporterami. I postrzeganie naszego kraju jest coraz lepsze. Spójrzmy też na ratingi Polski. Wszystkie największe agencje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta