Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Aktor nie poleci już nam syropu

28 grudnia 2022 | Prawo co dnia | Katarzyna Wójcik

W reklamie wyrobów medycznych nie będzie można wykorzystywać wizerunku osób wykonujących zawody medyczne.

Od nowego roku aktor nie będzie mógł wcielić się już w rolę lekarza, położnej, farmaceuty lub innej osoby wykonującej zawód medyczny i w reklamie polecać wyrobów medycznych. Do tej pory prawo na to pozwalało, a spoty telewizyjne bazowały na autorytecie zawodów medycznych.

Zakazana będzie też bezpośrednia reklama takich produktów skierowana do dzieci lub ich rodziców. Tak wynika z wchodzących w życie z nowym rokiem niektórych przepisów ustawy o wyrobach medycznych.

Syrop i strzykawka

Wyroby medyczne to produkty wspierające diagnozę, leczenie, monitorowanie stanu zdrowia, ale także pomagające łagodzić skutki urazu, a także zastępują lub zmieniają budowę anatomiczną (np. endoprotezy) lub proces fizjologiczny (np. pompy insulinowe). Wyrób to narzędzie, aparat, urządzenie, oprogramowanie, implant, odczynnik, materiał lub...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12456

Wydanie: 12456

Spis treści
Zamów abonament