Twórcy gier dopieszczą fanów
Studia znad Wisły pracują nad wieloma nowymi produkcjami. Również globalni giganci nie powinni rozczarować w 2023 r. Jeśli awersja do ryzyka na giełdach spadnie, to sektor może znów trafić na celownik inwestorów.
Do ponad 3,5 mld – z obecnych 3 mld – urośnie do 2025 r. liczba graczy na świecie – prognozuje portal branżowy Newzoo. Zakłada też systematyczny wzrost globalnego rynku – do prawie 226 mld dol. za trzy lata.
Do graczy w 2023 r. trafi sporo dużych produkcji od globalnych gigantów. Będą to zarówno kolejne odsłony znanych już tytułów (np. „Dead Space Remake” czy „Dead Island 2”), jak również nowe produkcje jak „Hogwarts Legacy” osadzony w uniwersum Harry’ego Pottera.
Branża z potencjałem
Na warszawskiej giełdzie notowanych jest ponad 80 spółek działających w sektorze gier. Ich łączna kapitalizacja sięga obecnie 22 mld zł – wynika z naszych szacunków. Studia notowane na rynku głównym są uwzględnione w indeksie WIG-gry. Najwyżej był on w drugim półroczu 2020 r., po covidowym odbiciu. Gorsza niż oczekiwano premiera „Cyberpunka” CD Projektu oraz pogorszenie się koniunktury na globalnych rynkach kapitałowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta