Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Twórcy gier dopieszczą fanów

28 grudnia 2022 | Ekonomia i rynek | Katarzyna Kucharczyk
źródło: Rzeczpospolita

Studia znad Wisły pracują nad wieloma nowymi produkcjami. Również globalni giganci nie powinni rozczarować w 2023 r. Jeśli awersja do ryzyka na giełdach spadnie, to sektor może znów trafić na celownik inwestorów.

Do ponad 3,5 mld – z obecnych 3 mld – urośnie do 2025 r. liczba graczy na świecie – prognozuje portal branżowy Newzoo. Zakłada też systematyczny wzrost globalnego rynku – do prawie 226 mld dol. za trzy lata.

Do graczy w 2023 r. trafi sporo dużych produkcji od globalnych gigantów. Będą to zarówno kolejne odsłony znanych już tytułów (np. „Dead Space Remake” czy „Dead Island 2”), jak również nowe produkcje jak „Hogwarts Legacy” osadzony w uniwersum Harry’ego Pottera.

Branża z potencjałem

Na warszawskiej giełdzie notowanych jest ponad 80 spółek działających w sektorze gier. Ich łączna kapitalizacja sięga obecnie 22 mld zł – wynika z naszych szacunków. Studia notowane na rynku głównym są uwzględnione w indeksie WIG-gry. Najwyżej był on w drugim półroczu 2020 r., po covidowym odbiciu. Gorsza niż oczekiwano premiera „Cyberpunka” CD Projektu oraz pogorszenie się koniunktury na globalnych rynkach kapitałowych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12456

Wydanie: 12456

Spis treści
Zamów abonament