Krótka historia upadku Shopee w Polsce
Platforma w rok wydała ponad 50 mln zł na reklamę, niemal co trzeci Polak coś na platformie kupił, ale sprzedaż już zaczęła spadać. Rosły za to długi firmy.
Shopee rozpoczęło działalność w Polsce we wrześniu 2021 r., ale spółka została zarejestrowana w lipcu. Za te miesiące firma wykazała w sprawozdaniu ponad 27,6 mln zł straty netto. Danych za 2022 r. jeszcze nie ma, jednak firma była bardzo aktywna, jeśli chodzi po reklamę. Branża szacuje, że w rok wydała na nią ponad 50 mln zł – nie cennikowo, tylko realnie.
Shopee to największa platforma e-commerce w południowo-wschodniej Azji. W Europie nieznana, ale zmasowaną ekspansję zaczęła także we Francji i Hiszpanii – z nich wycofała się już w 2022 r.
Burzliwy początek
– W ostatnich miesiącach platforma zawiesiła także działalność na takich rynkach jak Argentyna, Chile, Kolumbia czy Meksyk – co do których wcześniej zapowiadała spektakularne sukcesy, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta