Ustawa klimatyczna ma też zwiększyć konkurencyjność biznesu
Fundacja ClientEarth przedstawiła projekt przepisów mających nie tylko pomóc walczyć ze skutkami zmian klimatu, ale też sprawić, że polskie produkty będą bardziej atrakcyjne.
Podstawowy cel ustawy to osiągnięcie przez kraj neutralności klimatycznej do 2050 r. Przewiduje też tworzenie pięcioletnich „budżetów emisyjnych”, czyli limitów produkcji gazów cieplarnianych zarówno dla całego kraju, jak i dla poszczególnych sektorów gospodarki (np. elektroenergetyka, budownictwo). Limity mają być systematycznie obniżane aż do osiągnięcia neutralności klimatycznej. Mecenas Zuzanna Rudzińska-Bluszcz, szefowa polskiego biura ClientEarth, określa projekt jako rodzaj „klimatycznego planu remontowego” dla Polski.
– Musimy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta