Sztuczna inteligencja tak, ale nie w moim domu
Boom na ChatGPT i związana z nim popularność systemów AI nie przełożyły się na zainteresowanie technologią smart home. Perspektywy są jednak obiecujące.
Moda na inteligentny dom mogłaby być kolejnym krokiem po tym, jak boty od OpenAI i Google’a podbiły globalny rynek. Zainteresowanie ChatGPT przebiło wszelkie rekordy, również nad Wisłą, ale – jak się okazuje – doświadczenie ze sztuczną inteligencją na ekranie komputera to jednak zupełnie co innego niż obcowanie z nią na co dzień, niż mieszkanie z zaawansowanymi rozwiązaniami „smart” pod jednym dachem.
Dane IDC pokazują jednoznacznie, że kupujemy mniej telewizorów, inteligentnych głośników i innych rozwiązań smart home. Na globalny rynek w I kwartale br. trafiło w sumie 186 mln urządzeń, co oznacza spadek rok do roku o blisko 6 proc. (choć w przypadku smart TV można mówić o zapaści – popyt skurczył się o ponad 15 proc.). Eksperci uspokajają jednak i wskazują, że ceny urządzeń „smart” będą topnieć, a – wraz z poprawą sytuacji w naszych portfelach i spadkiem inflacji – w przyszłym roku chętniej ruszymy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta